Omid Memarian

Sunday, November 06, 2005

here is a funny clip about EU3 talk with Iran about the Nuclear energy. Really funny.

3 Comments:

At 10:20 PM , Anonymous Anonymous said...

سلام امید خان. من امشب شما رو در ان وای یو دیدم. با صحبت هات موافقم ولی راجع به خط قرمز هات پرسیدم و گفتی که کمر مردم خم شده. من فکر می کنم تا وقتی که کمرشونو راست نکنن و این شاید باعث بشه که از خط قرمز ها بگذرند... ولی تا وقتی که از این خطها نگذرند این پروگرام گسترش دموکراسی به هیچ جا نمی رسه. ولی خوب از یک ور هم امثال من بیشتر از 20 ساله که با اردنگ خارج شده ایم و برای همین هم حساب نمی شیم. ولی خوب شما اصلاحاتی ها فکر کنم مشارکت امثال من رو دست کم گرفتید و برای همین هم در انتخابات آخرتون موفق نبودید. چون می تونید از موسیقی و ایمیج آواره هایی مثل داریوش استفاده کنید ولی اگه جرعتش رو نداشته باشید از خط قرمز ها بگذرید... ما که یه بیست سالی هست از سیستم خارجیم ولی شما هم تنهایی و فقط با مسخره کردن و داخل آدم حساب نکردن آواره هایی مانند "کالیفرنیایی ها" مثل اینکه یه تنه نمی تونیین به اصلاح الاه تعالی برسید. ولی باید بگم حرفات راجع به آگاهی دادن کلی خوب بود ولی اینکه بگی انقلاب کردیم و یاد گرفتیم نباید کرد حرف زیاد دقیقی نیست چون شما شاید براتون آسون باشه خودتونو سانسور کنین ولی این خودسانسوری راهی برای رسیدن به بلوغ سیاسی نیست. موفق باشی. امیر

 
At 4:34 AM , Anonymous Anonymous said...

ببخشید دوباره مزاحم می شم. فقط نگرانم که شاید بد حرفم رو زده باشم... با اینکه ممکنه این هم که الان می نویسم کمکی نکنه، ولی به هر حال.

شما گفتید که احتمال یک انقلاب کور زیاد است. از طرف دیگر شما در پی تحولات جامعه طرف اصلاح بر خلاف انقلاب هستید. دلیل اصلیتون هم اونطور که گفتید و من دریافت کردن این است که ما یک بار انقلاب کردیم و همه چی یا خیلی چیزا بدتر هم شد.

حالا من شخصا فکر نمی کنم که انقلاب بد بود. به نظر من اگه ما بخواهیم به خودمون عدالت کنیم باید ظریفتر و ژرفتر نگاه کنیم و مو شکافی کنیم. انقلاب بد نبود ولی وقتی که به ثمر رسید باید کسانی بودند که می تونستن فکر کنن به جای اینکه دونبال رهبر برن. و بودن آدمهایی که می تونستن این کار رو بکنن. مرحوم دکتر بختیار دقیقن اینو فهمیده بود. ولی خوب اونموقع یه عده انقلاب می خواستن و یه عده مخالفش بودن. اونا که موافق بودن دیگه به قول تو گیج و کور شده بودن و اونهای دیگه هم که انقلاب نمی خواستن چون می تونستن تو همین سیستم آسه برن و آسه بیان.

حالا، شما اصلاحاتیها سعی خودتونو کردین ولی به جای اینکه دم آبشار اونوری شنا کننین، شاید جاش باشه که یه نوع رهبری عاقلانه و نه بزرگ مثل خمینی و یا هیتلر، ولی به صورت کوتاه رو به دست بگیرید.

از راه اصلاح شما میتونین مردم را به درک فرهنگ دموکراسی نزدیک کنین، ولی تا وقتی که قدرت دست کسانی است که نه از روی نفهمی، بل که از فهمیدنی که با دموکراسی حالا به هر دلیل مخالف استند، اگر این راهتون رو ادامه بدین همون درجایی را خواهید زد که باعث از قدرت افتادنتون شده.

اگه این کار، یعنی فهمیدن اینکه همه چیز این است که هست چون ماهیت رژیم باید عوض شود رو کردید یک دموگرافی جدیدی خواهید یافت و شاید به جایی فراتر از خود-سانسوری برسید.

مرسی

 
At 5:45 AM , Anonymous Anonymous said...

hi Mr memarian
i really appriciate this kind of activities in which you try to give your poin of view to be discussed and thought about.
i'm a student at the universuty(Teh Uni) and so intrested in writing, i got used to write in an internal magazine in our faculty but now i want to try this through the internet... whould you guide me as an expert one who'h had lots of expierences on the subject?
this is my email... ali9915@yahoo.com
it would be so good to hear from you
thanks

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home